default image for post
Kamen po kamen – palača II
Renovirati staru kuću nije lako, lakše je nazidati novu – kažu znalci. Ovako je izgledala kuća kada sam je prvi put vidjela. Nije bila urušena, krov se još držao, ali teško da mogu reći da je bila u dobrom stanju. Kokice, podivljala loza i pokoja zmija zatečeni su stanovnici. Ne izgleda obećavajuće, zar ne?
Experts say that it is easier to build a new house than to restore an old one. This is how it looked like when I first saw it. It wasn’t collapsed, the roof was still holding but it couldn’t be called well-conditioned. Chicken, wild vine and even a few snakes were its inhabitants at that time.

Bez struje, vode i kanalizacije jedino što je na njoj valjalo su kameni zidovi debljine 50-60 cm, ali i oni su mjestimično izvana i gotovo potpuno iznutra bili prekriveni lošom žbukom. Nema veze, jedino mi je bilo važno je da je kamen u dobrom stanju.

Ovako je kuća izgledala prije dvije godine, još uvijek ima na njoj posla iako je sada već u završnoj fazi.

U maloj seriji članaka donosim vam priču kako je tekla restauracija i s kojim problemima smo se  susretali (i još uvijek susrećemo)…

Without electricity, water or sewage systems, the only decent thing on it were the old thick stone walls of 50-60 cm, but they were partially covered with poor mortar outside and completely at the inside. Never mind, the point is that the stone was in good condition.

This is how the house looked like two years ago: there is still plenty of work to do, but the end of it is clearly visible.

In a short series of articles I’m bringing you the story of how the restoration went and what problems we had to face (and are still facing)…

Kuća je već duže napuštena

Ukopana je na kosom terenu pa na sjevernom dijelu ima jedan nivo, a na južnom dva

Bijeli kamen je dobio zelenkasto-sivkastu patinu

Kuća je smještena u zaleđu Biokova u “starom” selu na brdu. Tijekom zadnjih 30-tak godina većina stanovništa spustila se u dolinu u “novo” selo. Većina kuća u selu je prazna, tu žive uglavnom stariji ljudi. Mladi su se raselili ili po svijetu ili u okolne gradove. Nitko se u selo ne vraća, mi smo čini se iznimka.

Prvi susjedi iznad su također renovirali kuću-djedovinu, oni su je doduše potpuno modernizirali s “edelpucom” i PVC stolarijom na fasadi, te betonskim dvorištem.

Takvi su valjda trendovi u Americi. Vlasnici naime tamo žive a gazda, naravno, ima nadimak – Joe Amerikanac!

Naš plan bio je potpuno suprotan -  sačuvati i očistiti kamen gdje god se može. Sve ostalo promijeniti i učiniti tužnu i napuštenu kuću udobnom vikendicom.

Prva susjeda do nas je starija baka sretna da će se netko ubrzo doseliti.

S druge strane nema nikoga, to je zadnja kuća u selu, a na južnoj strani puca prekrasan pogled na dolinu i Biokovo. Do same kuće  ima nekoliko kilometara vožnje od novog sela gore u brdo.

The house is located in the Biokovo mountain hinterland, in the “old“ village on the hill. Over the past 30 years, most of the population descended into the valley, in the “new“ village, so most of the houses in the village are empty, only elderly people live here. The younger population moved away, either into surrounding towns or worldwide. Nobody comes back to the village, we seem to make the only exception.

The neighbours above have also renovated their inherited house, but they used all new materials like the “edelputz“, PVC doors and windows and the concrete paved yard.

Such trends are probably current in America, where the owners live, and the landlord has a nickname, of course – Joe the American!

Our intentions were just the opposite – to preserve and clean the stone wherever it is possible. The rest was to be changed in the closest way to the original: we wanted to turn the sad and empty house into a comfortable vacation house.

Our first neighbour, the old granny, was happy that she will soon have somebody in the neighbourhood.

Loza i okolne biljke su podivljale

Naknadnim dograđivanjem dodana je betonska ljetna kuhinjica

Gornji dio je zažbukan kako je tada bilo u modi

Čatrnja

U ovoj rugobi krije se ljepotica

Pogled na kuću s južne strane

Pogled iz kuće na dolinu - iza ove planine je more

Škrta zemlja

Projekt: Kamena kuća

O autoruMaja Zovko je urednica Prozora u dom. Zanimaju je rustikalni prostori, dizajn interijera i hand-made proizvodi.

Možda vas zanima...

Kamen po kamen – palača I
Oduvijek me je fascinirao kamen. Možda djelomično i zato jer...
Interijer restorana u etno stilu
Interijer jednog restorana u de luxe etno stilu s obiljem za...
Kamen po kamen V - uređenje interijera
Nakon završenih radova na novom krovu i fasadi, posao renovi...
Seoski turizam : Zornića kuća
U neposrednoj blizini Beograda smjestilo se etno imanj...
Interijeri: Bez komentara
Još jedan veseli rustikalni interijer prepun zanimljivih det...
Kamen po kamen VI - Uređenje okoliša
Nakon duže pauze red je da kažem nešto o radovima oko uređen...

8 Comments

1. Ovdje izgleda pratimo sapunicu :) Sad sam se sva pretvorila u oko.
    Čekam sljedeći nastavak …

2. Prekrasno, jedva čekam vidjeti ostatak. Kao što si sama rekla bitno da je kamen zdrav,:) i lakše je sazidati novu nego sredit staru kuću…iz iskustva govorim…:)
    BTW Sad tek vidim koliko sam tvojih postova propustila dok me nije bilo,:)

• o Mama lijepo te opet vidjeti. Sjetila sam te se nedavno i tvoje preporuke (još sa samog početka) za rasvjetu Il Fanale. Maltene sam pala na g…. kad sam čula cijene onog što mi se sviđa a baš vezano za moju “palaču” :(

3. Hvala draga, it’s nice to be back. Pa jesu dosta skupe ali mislim da vrijede. A mi smo se poprilično raspitivali za cijene alternativa, ali nisam našla ništa adekvatno, a ono što je bilo lijepo bilo je jednako skupo ili skuplje. Ja sam ih naručila i stižu,:) jedva čekam da vidim uživo kako će ispasti,:) Probaj pogledati kod ovih u Istri za alternativu – http://www.merania.hr/Merania/Keramicka_rasvjeta.html, cijene ne znam,alividim da imaju lijepih stvari…možda tu nešto nađeš. Imaš rustikalne rasvjete i u dućanu Luce – http://www.luce.com.hr/index.php?bgoto=Proizvodi&bcatid=24&baction=&bexpand=YES, oni imaju isto prekrasne talijansku keramičku rasvjetu, ali su cijene isto dosta paprene. Tu smo kupili fora prekidač za svjetlo od keramike za u kupatilo pored ogledala.

4. Drago mi je da sam pomogla. Baš su slatke i ove od Meranije, osobito ova plava! Ovo sa količinom lustera unutarnjih i vanjskih plus lampica…ah kako te razumijem,:)…Šta da ti kažem, kupiti dio po dio nekakvim redosljedom… Meni su isto upale u oko ove od Meranije, međutim za ovaj prostor su mi ipak odgovarale neke sa bijelim staklom pa sam izabrala seriju TAbia od Il Fanale, onaj luster sa utegom je naravno među artiklima. Za kupatilo je zidna lampa iz serije I Girasoli (nadam se da će se sve dobro uklopiti.) Ako kupatilo ispadne dobro šaljem slike,:) Nije lako napraviti čudo u 4m2,:)